6 Mart 2011 Pazar

Ballı,Freş Peynirli Domates Sosu:

İyi akşamlar arkadaşlar bu akşam sizlerle paylaşacağım çok lezzetli ve göze hitap eden bir sosu sizlerle paylaşacağım. Biz ailece  çok beğeniyoruz. Sizlerin de  beğeneceğinizi umuyorum. Bu sos patatese çok  yakışıyor. Etin ve sebzenin yanında yada çayla da ikram edebilirsiniz.


Malzemeler:
1/2 litre domates suyu (hazır)
1 sarı biber
2 sarımsak
30gr kuru domates
2 yemek kaşığı zeytinyağı
2 tatlı kaşığı bal
1 tatlı kaşığı mercanköşk
100 gr krem peynir,karabiber,dereotu

Yapılışı:
Tencereye önce yağı sonra sırayla doğradığımız biberi, domates kurusunu, sarımsağı(ezilmiş)  ateşte 5 dakika çevirin. Daha sonra tekrar sırayla diğer malzemeleri ilave edin. Domates suyu, balı, mercan köşk ve tuzu ilave edin. 30 dakika pişirin. Peyniri ilave edin mikserle krema haline gelene kadar ezin. Tuzunu, biberini ilave edin. Kaynatılmış patateslerinizi soyduktan sonra istediğiniz irilikte doğrayın. Servis yapacagınız zaman patatesinizin ve sosunuzun sıcak olmasına özen gösterin. Bu arada dereotunuzu sos kaynadıktan sonra bir tutam içine doğrayın bir tutam da servis yaparken üzerine doğrayın.



madras köri




İspanya'dan gelen baharat


Ben şinitzelle servis yaptım. Şinitzelimde de degişik baharatlar kullandım. Resimlerde de göreceksiniz. Cam kavanozda olan baharatın biri İspanya'dan geldi diğeri madraz köriyi de Almanya'dan almıştım.

3 yorum:

  1. Superrr bir sos canım..Tadını en iyi bilen benim dimi??..)

    Öyle yorgunum ki sana anlatamam..15 Gün nasıl geçecek acaba?

    Tatile gitmek istiyorum..Bu tatil İtalya veya Almanya olabilir diye düşünüyorum..Sen ne dersin tatlım??


    Öpüyorum kocaman kocaman aşkitom..)


    Not:Tariflerimi farklı bloglar da kendi tarifleri gibi yayımlamak beni üzüyor..Üstelik medya da bile kendi buluşlarıymış gibi sunmak daha acı..Bundan sonra kesinlikle tarifini paylaşmayacağım..Lütfen sen de özel tariflerini paylaşma,merak edenlere maille gönder..

    Ben kaçar tatlım..Daha yapılacak çokkkk işim var çokkkk..)

    YanıtlaSil
  2. Nefis görünüyor,ellerine saglik

    YanıtlaSil
  3. Sosu mutlaka deniyeceğim.

    Sevgielr

    YanıtlaSil